Festivalski filmovi o tinejdžerskim strahovima su u današnje vreme veoma česti i nemaju baš veliku vrednost. Ovaj žanr je u današnje vreme, očekivano, ograničen na horor ili filmove o superherojima, i u tim slučajevima, potreban je jako lukav režiser koji će učiniti da ovi filmovi funkcionišu, ili bar da učine nešto novo za svoju publiku. „The Edge of Seventeen“ uspeva u obe ove stvari, pružajući osvežavajuću eksploziju humora i patetike, koji nam dolaze sa određenim lakim poštenjem koje opovrgava činjenicu da je ono zapravo karakteristika debitanta u ulozi pisca/režisera Kelly Fremon Craig.

Film počinje zabrinjavajućim klišeom; naime, glavni lik Nadine (Hailee Steinfeld) publici priča o osnovnim detaljima svog života – i ovo je jedna od taktika u pravljenju filmova koja se više nije koristila do kraja ovog filma. Pored standardne užasavajuće činjenice da je tinejdžerka, Nadine mora da se izbori sa svojom dugotrajnom tugom zbog smrti oca od pre nekoliko godina, skoro potpunom nesposobnošću svoje majke (Kyra Sedgwick) da funkcioniše kao samohrani roditelj, kao i sa činjenicom da se njena jedina prijateljica, Krista (Haley Lu Richardson), sada zabavlja sa njenim bratom Damianom (Blake Jenner). Naknadno otuđenje od Kristae tera ovu novu usamljenu Nadine, koja je već dugo sigurna jedino kada izbegava društvene interakcije kad god je to moguće, da se upusti u istraživanje nepoznatog prostora van svoje zone komfora. Između ostalog, ona se po prvi put otvara na romantičan način, i to prema podjednako čudnom drugu iz razreda (novajliji i veštom šaptaču, Haydeny Szetou).

The Edge of Seventeen (2016)

Nadine je vrsta sarkastičnog srednjoškolskog lika na koji smo prilično navikli, ali ovde postoji jedna ključna razlika: i ona i film prepoznaju da ona zbog ove svoje karakteristike često deluje kao pravi kreten, i ne pokušava da sve to promeni. Mnogi filmovi (naročito oni nezavisni) često daju prazna obećanja u pogledu dekonstrukcije svojih zajedljivih glavnih likova, pokazujući kako njihovi toksični međuljudski odnosi narušavaju njihove veze, ali životne lekcije njihovim likovima dolaze previše lako, i to tek nakon što iscede maksimalnu količinu komedije iz tih toksičnih odnosa.

Svaki put kada se Nadineina abrazivnost pojavi, „The Edge of Seventeen“ taj trenutak pretvara u neizvesnost u pogledu toga da li će ona nekoga povrediti ili neće, i tako još na samom početku filma prekida jedini zdravi odnos koji Nadine ima. Kada Nadine tvrdi da ona „nije kao druga deca“ zbog toga što voli staru muziku i filmove i zato što nije zavisnik od svog telefona, njen nastavnik/nevoljni mentor (večno zabavni Woody Harrelson) je prekida pitanjem, „Da li se ikome od njih sviđaš?“ Ovo nije uloga koju će otpadnici od sveta voleti. Umesto toga, nadamo se da će im ona pomoći da shvate liniju nakon koje omalovažavanje sebe jednostavno postaje odloženo preziranje sebe.
Steinfeld igra na toj liniji kao olimpijski gimnastičar na gredi. Ovo je njena prva uloga koja je zaista dostojna njenog talenta, još od njenog pojavljivanja u „True Grit“. Dosta joj pomaže i scenario Craigove, koji ubedljivo predstavlja Nadine kao inteligentno, dovitljivo dete koje nikada ne zvuči kao da je neka odrasla osoba pisala tekst koji izgovara, ali koje uvek ostaje na onoj pravoj strani saosećajnosti.

The Edge of Seventeen (2016)

Craig je takođe iskreno i režirala ovaj film, a ne možemo baš tačno da se setimo kada smo poslednji put gledali takav film o srednjoškolcima. Puno smeha dolazi kako od dobro tempiranih scena tako i od dijaloga, dok vizuelni deo filma dosta često uspeva da prenese Nadineino emotivno stanje, počevši od njene izolacije u prljavom kupatilu do njene romantične zanesenosti dok prilazi svojoj simpatiji u slabo osvetljenom delu sa akvarijumima u prodavnici kućnih ljubimaca. Kao pravo iznenađenje za prazničnu sezonu, „The Edge of Seventeen“ nije John Hughes za novu generaciju – ovo je daleko iskreniji film.

The Edge of Seventeen (2016)

The Edge of Seventeen (2016)


Izvor: prolog.rs

The Edge of Seventeen (2016)
Koristimo kolačiće (cookies) kako bi poboljšali funkcionalnost stranice Više...